Simpozionului Internaţional Educaţie pentru Libertate, prin natura, sa se doreşte a fi o sesiune de comunicări ştiinţifice dinamică, centrată pe tema educaţiei, în general, şi a aspectelor inedite şi inovatoare în educaţie, în mod special.
Cei trei invitaţi, cu un bogat palmares pedagogic şi de cercetare ştiinţifică în domeniile de competenţă, susţin câte o conferinţă de două ore fiecare.
Cele 6 ore ale simpozionului dedicate conferinţelor sunt urmate de discuţii libere şi proiecţii video.
Proiectul se adresează:
- educatorilor care doresc să se specializeze în pedagogia Waldorf;
- cadrelor didactice care doresc să se perfecţioneze profesional;
- studenţilor înscrişi la specializări care vizează formarea formatorilor;
- părinţilor care doresc să-şi înscrie copii în linia de învăţământ Waldorf;
- tuturor persoanelor care lucrează asupra dezvoltării personale;
*
Taxa de participare:
20 Ron numerar la începerea simpozionului
pentru membrii Asociaţiei Pentru Promovarea Cooperării în Educaţie intrarea este gratuită
Înscrieri:
educatie_pentru_libertate@yahoo.com
0723 - 670392
*
Program:
*
10:00 – 11:50 Conf.univ. Dr. Carmen Vasile
(Universitatea din Oradea)
Comunicarea, Metacomunicarea, limbajele subtile ale corpului şi vocii.
Comunicarea – transmiterea informaţiei la nivel mental în formule lexicale
Metacomunicarea – transmiterea informaţiei subtile, emoţionale, la nivel afectiv
O informaţie obiectivă este percepută în mod subiectiv prin modul în care este exprimată.
Corpul:
Limbajele statice ale corpului: atitudinea
Limbajele dinamice ale corpului:
- mimica
- gestul
- mişcarea
Caracteristicile limbajelor vizuale:
- direcţia
- viteza
- amplitudinea
Vocea:
- melodia
- tempo-ul (viteza de vorbire)
- accentele
*
12:00 – 13:50 Lect.univ. drd. Sorin Ţigăreanu
(UBB – Cluj)
Nivelele discursului. O incursiune în abordarea transdiscipliară
Obiect, imagine, cunoaştere.
CE şi CUM din viaţă este adus în discursul didactic?
Forme ale experienţei didactice
Obiect:
- nivelul structural: percepţie şi structură
- nivelul iconografic: semnificaţie, sens, simbol
- nivelul iconologic: fundalul cultural, psihologic (mentalităţii)
Subiect:
- observaţie calificată
- studiu
- contemplare
*
14:00 – 15:50 Prof. Kereszty Zsuzsa
(Budapesta)
Învăţarea prin cooperare
- De ce este nevoie de învăţarea prin cooperare?
- Funcţionarea creierului şi interacţiunile în grup
- Conceptele fundamentele ale învăţării prin cooperare
- Funcţiunile structurilor
- Construirea grupei
- Abilităţi sociale
- Motivare fără competiţie
- Stilul direcţionării
- Raportul dintre valorizare şi învăţarea socială