Monday, May 17, 2010

SIMPOZIONUL INTERNAŢIONAL EDUCAŢIE PENTRU LIBERTATE

Simpozionului Internaţional Educaţie pentru Libertate, prin natura, sa se doreşte a fi o sesiune de comunicări ştiinţifice dinamică, centrată pe tema educaţiei, în general, şi a aspectelor inedite şi inovatoare în educaţie, în mod special.

Cei trei invitaţi, cu un bogat palmares pedagogic şi de cercetare ştiinţifică în domeniile de competenţă, susţin câte o conferinţă de două ore fiecare.

Cele 6 ore ale simpozionului dedicate conferinţelor sunt urmate de discuţii libere şi proiecţii video.

*

Proiectul se adresează:

  • educatorilor care doresc să se specializeze în pedagogia Waldorf;
  • cadrelor didactice care doresc să se perfecţioneze profesional;
  • studenţilor înscrişi la specializări care vizează formarea formatorilor;
  • părinţilor care doresc să-şi înscrie copii în linia de învăţământ Waldorf;
  • tuturor persoanelor care lucrează asupra dezvoltării personale;

*

Taxa de participare:

20 Ron numerar la începerea simpozionului

pentru membrii Asociaţiei Pentru Promovarea Cooperării în Educaţie intrarea este gratuită

*

Înscrieri:

educatie_pentru_libertate@yahoo.com

0723 - 670392

*

Program:

*

10:00 – 11:50 Conf.univ. Dr. Carmen Vasile

(Universitatea din Oradea)

Comunicarea, Metacomunicarea, limbajele subtile ale corpului şi vocii.

Comunicarea – transmiterea informaţiei la nivel mental în formule lexicale

Metacomunicarea – transmiterea informaţiei subtile, emoţionale, la nivel afectiv

O informaţie obiectivă este percepută în mod subiectiv prin modul în care este exprimată.

Corpul:

Limbajele statice ale corpului: atitudinea

Limbajele dinamice ale corpului:

- mimica

- gestul

- mişcarea

Caracteristicile limbajelor vizuale:

- direcţia

- viteza

- amplitudinea

Vocea:

- melodia

- tempo-ul (viteza de vorbire)

- accentele

*

12:00 – 13:50 Lect.univ. drd. Sorin Ţigăreanu

(UBB – Cluj)

Nivelele discursului. O incursiune în abordarea transdiscipliară

Obiect, imagine, cunoaştere.

CE şi CUM din viaţă este adus în discursul didactic?

Forme ale experienţei didactice

Obiect:

- nivelul structural: percepţie şi structură

- nivelul iconografic: semnificaţie, sens, simbol

- nivelul iconologic: fundalul cultural, psihologic (mentalităţii)

Subiect:

- observaţie calificată

- studiu

- contemplare

*

14:00 – 15:50 Prof. Kereszty Zsuzsa

(Budapesta)

Învăţarea prin cooperare

- De ce este nevoie de învăţarea prin cooperare?

- Funcţionarea creierului şi interacţiunile în grup

- Conceptele fundamentele ale învăţării prin cooperare

- Funcţiunile structurilor

- Construirea grupei

- Abilităţi sociale

- Motivare fără competiţie

- Stilul direcţionării

- Raportul dintre valorizare şi învăţarea socială